5 Haziran 2012 Salı

Anadolu liseleri ve liselere nakiller için gerekli şartlar




Anadolu liseleri ve liselere nakiller için gerekli şartlar


Millî Eğitim Bakanlığı Anadolu Liseleri Yönetmeliği



Nakiller:



Madde 11- ( Değişik: 27.04.2006/26151 RG ) Bu okullar arasında öğrenci nakilleri; birinci yabancı dil dersi aynı olmak kaydı ile açık kontenjan bulunması, öğrencinin giriş puanının naklen gitmek istediği okulun sınavını kazandığı yıldaki giriş taban puanından az olmaması ve puan üstünlüğü esaslarına göre yapılır.”

“Merkezî sistem sınavıyla öğrenci alan ve genel orta öğretim programı uygulayan resmî fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, Anadolu öğretmen liseleri ve aynı programı uygulayan özel okullar, askerî liseler ile polis koleji öğrencilerinin nakilleri; Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavına girmiş olmak şartıyla ve bu maddenin birinci fıkrasında yer alan hükümlere göre yapılır. Ancak, belirtilen okullar dışındaki resmî ve özel diğer orta öğretim kurumlarından bu okullara öğrenci nakli yapılmaz.”



Ancak resmî Anadolu liselerinden, resmî ve özel diğer orta öğretim kurumlarına geçiş, “Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Nakil ve Geçiş Yönergesi” hükümleri ile okulların yönetmeliklerinde yer alan nakil şartlarına göre yapılır.



Nakil için başvuru:



Madde 12- ( Değişik: 27.04.2006/26151 RG ) Nakil için başvuru, açık kontenjanın ilân süresi içinde öğrencinin öğrenim gördüğü okulundan velisinin alacağı bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-1 Öğrenci Nakline Esas Durum Belgesi ile birlikte naklen gidilmek istenilen okul müdürlüğüne yapılır.”



Nakil başvurularının değerlendirilmesi:



Madde 13- ( Değişik: 27.04.2006/26151 RG ) Nakil başvuruları; açık kontenjan, okula en son giriş puanı ve puan üstünlüğü esaslarına göre haftanın son iş günü komisyonca değerlendirilerek ilân edilir. Ayrıca sonuç, öğrenci velisine ve ilgili okul müdürlüğüne yazılı olarak en geç iki iş günü içerisinde bildirilir.



Naklin uygun görüldüğünün tebliğini izleyen 3 iş günü içinde, yeni okula kayıt yaptırılması zorunludur. Ancak, hastalık, doğal afet ve diğer sebeplerle bu sürenin aşılması durumunda, özrün 10 gün içerisinde belgelendirilmesi şartıyla da kayıt yaptırılabilir.



Nakli uygun bulunan öğrencilerin tasdikname ve öğrenci dosyaları kayıtlı bulundukları okulundan istenir.”



Yurt dışından gelen öğrencilerin kayıt-kabul ve nakilleri:



Madde 14- ( Değişik: 18.12.2004/25674 RG ) Bu okullarda öğrencilik hakkını elde edenlerden yurt dışına giderek bir süre eğitim gördükten sonra yurda dönenlerin nakilleri, önceki okullarına veya bu Yönetmeliğe tâbi diğer okullara 11 inci madde hükümlerince yapılır.



Ayrılan öğrencilerin durumu:



Madde 15- ( Değişik: 19.10.2005/25971 RG ) Ders yılı içinde kendi istekleriyle ayrılan öğrenciler, on gün içinde okullarına geri dönebilirler.



Hazırlık sınıfı bulunan okullarda, hazırlık sınıfından ayrılan öğrenciler ile hazırlık sınıfında başarısız olmaları nedeniyle okulla ilişiği kesilenler, süresi içinde kayıt-kabul şartlarını taşıdıkları diğer orta öğretim kurumlarına kayıt yaptırabilirler.



Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Nakil Ve Geçiş Yönergesi



Genel Liselere Nakil ve Geçişler



Madde 5- Genel liselere nakil ve geçişler:



a) Resmî ve özel Anadolu Lisesi, yabancı dil ağırlıklı lise, Anadolu öğretmen lisesi, fen lisesi ve sosyal bilimler lisesinden genel liselere öğrenci nakli;



1 ) Öğrenci velisinin ikametinin değişikliği,



2 ) Özel bir orta öğretim kurumundan nakil isteği,



3) Tasdikname ile okuldan uzaklaştırma cezası alınması,



4 ) Öğretim programlarını izlemekte zorlanan veya uyumsuzluk gösteren öğrenci için velisinin nakil isteğinde bulunması ve bu isteğin rehber öğretmenin katıldığı sınıf öğretmenler kurulunca da uygun görülmesi,





Anadolu liseleri boş kalan kontenjanlarına başvurular nasıl olacak 2012, Anadolu liseleri nakil başvurular nasıl değerlendiriliyor, Anadolu liseleri nakil için başvuru nasıl yapılacak, Anadolu liseleri ve liselere nakiller için gerekli şartlar 2012, Genel liselere geçiş şaretları, Genel Liselere Nakil ve Geçişler ile ilgili yönetmelik, Millî Eğitim Bakanlığı Anadolu Liseleri nakil ynetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı Anadolu Liseleri Yönetmeliği 2012, Millî Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Nakil Ve Geçiş Yönergesi

1 yorum:

  1. Bir işletme kredisi, kişisel krediler, konut kredisi kredileri, araç kredileri, öğrenci kredileri, konsolidasyon için teminatsız krediler, proje finansmanı vb. Mi arıyorsunuz? Kredi için doğru çözümleriz! Şirketlere ve bireylere% 2 faiz oranı düşük ve uygun fiyatlı krediler sunuyoruz. Bu nedenle, acil ve güvenli bir krediyle ilgileniyorsanız. Daha fazla bilgi için, lütfen bugün bize e-posta gönderin: Via: Elegantloanfirm@hotmail.com.

    YanıtlaSil