17 Haziran 2012 Pazar

Okula Başlama Yaşı Resmi Olarak Açıklandı !

Okula Başlama Yaşı – Resmi Olarak Açıklandı !

Okula Başlama Yaşı Resmen Belli Oldu !!!

Eğitimde devrim niteliği taşıyan 4+4+4 yeni eğitim sistemiyle birlikte, özellikle 2012 2013 eğitim öğretim yılında çocuğu okula başlayacak olan velilerin en çok merak ettiği konu : Çocuğum okula ne zaman başlayacak ? Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, 9 Mayıs 2012 Çarşamba günü yayınladığı genelgeyle okula başlama yaşını resmen açıklamış oldu !!! İşte 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Genelgesi ve Okula Başlama Yaşı:
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 12 yıllık zorunlu eğitime ilişkin genelgeyi yayımladı.

Okula Başlama Resmî Olarak Açıklığa Kavuştu

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2012-2013 eğitim ve öğretim yılı için 30 Eylül 2012 tarihi itibarıyla 66 ayını tamamlayan tüm çocukların okul kayıt işlemlerinin e-okul sistemi üzerinden merkezi olarak yapılmasını, 60-66 ay arasındaki çocukların ise velisinin yazılı isteği ile gelişim yönünden hazır olduğu anlaşılanların ilkokula devamlarının sağlanmasını kararlaştırdı.
Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ”12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar” konulu genelge yayımladı.
6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile zorunlu eğitim süresinin 8 yıldan 12 yıla çıkarıldığı ve bazı yeni uygulamaların gündeme geldiğini anımsatan Dinçer, yeni uygulamaların daha etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla söz konusu kanunla getirilen düzenlemelerle ilgili olarak yapılacak uygulamaları açıkladı.
Zorunlu eğitimin 4 yıl ilkokul, 4 yıl ortaokul ve 4 yıl da lise eğitimini kapsadığını belirten Dinçer, öğrencilerin öğrenim gördüğü birinci 4 yılın (1, 2, 3, 4. sınıflar) ilkokul, ikinci 4 yılın (5, 6, 7, 8. sınıflar) ortaokul ve üçüncü 4 yılın (9, 10, 11, 12. sınıflar) ise lise şeklinde isimlendirileceğini kaydetti.
Genelgeye göre, ilkokullar ile ortaokullara ilköğretim veya ilköğretim kurumları, liselere ise ortaöğretim veya ortaöğretim kurumları denilmeye devam edilecek.
Veliler, okul yönetimleri ve mülki amirler ilköğretim öğrencilerinde olduğu gibi ortaöğretim öğrencilerinin de okula devamını sağlamakla yükümlü olacak.
2012-2013 eğitim ve öğretim yılı için 30 Eylül 2012 tarihi itibarıyla 66 ayını tamamlayan tüm çocukların okul kayıt işlemleri e-okul sistemi üzerinden merkezi olarak yapılacak.
60-66 ay arasındaki çocukların ise velisinin yazılı isteği ile gelişim yönünden hazır olduğu anlaşılanların ilkokula devamları sağlanacak. Diğer öğrenciler okul öncesi eğitime yönlendirilecek. Ayrıca okul öncesi eğitimde 48-60 ay arası çocuklar için 2013 yılı sonuna kadar belirlenmiş olan yüzde 100 okullaşma hedefi devam edecek.
Okul öncesi eğitim için 30 Eylül 2012 tarihi itibarıyla 37-66 ay arasındaki çocukların anaokulunda veya uygulama sınıflarında, 48-66 ay arasındaki çocukların ise ana sınıflarında eğitim almaları sağlanacak.


Milli Eğitim Bakanı Ömer DİNÇER 66 Ay Konusunda Velileri Uyardı !!!

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, yeni düzenlemeyle ilköğretime başlama yaşının 66 ay olduğunu hatırlattı ve velileri uyardı.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ”12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar Genelgesi”yle, ilköğretime başlama yaşının 66 ay olduğunu belirterek, ”66. ayını dolduran çocuğumuzu biz okula zorunlu olarak kayıt edeceğiz. Kayıt yaptırmayan veliye de bunun hesabını soracağız” dedi.
Bakan Dinçer, şöyle devam etti:
”Biz normal şartlarda ’6 yaşında eğitime başlıyoruz’ diyoruz ama fiilen böyle değil. Pek çok ili kapsayan bir analiz yaptırdım bu kararları vermeden önce. Türkiye’de ortalama okula başlama yaşı 74-76 ay, geçtiğimiz dönemle alakalı. Gerçekte kanun ’72 aydan itibaren başlayın’ demekle birlikte, yönetmelikte yapılan düzenleme ile eylül de başlayan okul için aralık  ayı sonunda 72. ayını dolduran çocuklar kayıt yaptırırlar diye bir düzenleme yaptığımız için 69. aydan itibaren yani 68. ayı doldurmuş, 69. aydan itibaren çocuklarımızı okula kayıt etmeye başlıyoruz, 84. aya kadar. Yani aşağı yukarı 16 aylık zaman farkı olan çocuklarımızı kaydediyoruz. Bunun ortalaması ise 74-76 aydır.
Şimdi biz yeni bir düzenleme ile 66. ayı alt limit olarak belirledik. Yani 66. ayını dolduran çocuğumuzu biz okula zorunlu olarak kayıt edeceğiz. Kayıt yaptırmayan veliye de bunun hesabını soracağız. 66. aydan itibaren kayıt yaparsak ulusal düzeyde bir ortalama aldığınızda, ortalama 72 aya düşmeyi başarıyoruz.
Bu açıdan bakıldığında Türkiye gerçek anlamda okula başlama yaşına dair uygulamaya şimdi ulaştı.”

Sorularla Okula Başlama Yaşı ve Yeni Eğitim Sistemi

2012 – 2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulacak olan 4+4+4 eğitim sistemiyle ilgili velilerin ve okurlarımızın aklına takılan tüm sorulara yanıt verildi.
İşte, yeni öğretimsisteminin akıllarda bıraktığı soru işaretlerinin yanıtları…
Önümüzdeki dönem hangi ay ve yıl doğumlular okula başlayacak?
66 ayı dolduran çocukların okula gitmesi zorunlu olacak. 60-66 ay arasındaki çocuğunu okulagöndermekse velinin isteğine bağlı olacak.
Kayıtlar ne zaman?
Çocuklar 2012-2013 eğitim öğretimyılına 17 Eylül Pazartesi günü başlayacak. Birinci sınıfa başlayacak çocukların kayıtlarıysa haziran ayında, adrese dayalı nüfus sistemine göre gerçekleşecek. Veliler başvuru için okula dilekçe verecek. Ancak çocukların bulundukları semtteki okullara kaydı yapılacak. Özel okullarda ise ilk kez okula başlayacak olan öğrencilerin kayıtları daha önce de olduğu gibimayıs ayının üçüncü haftasından bu yana devamediyor.
Veli çocuğu okula göndermek istemezse ne olacak?
66 ayını dolduran çocuğunu veli okula göndermezse ceza alacak.
Veliye verilecek ceza nedir?
Okula göndermediği her gün için 15 TL artı 500 TL idari para cezası ödemek zorunda kalacak.
Çocuğun gelişimi aile tarafından yeterli görülmüyorsa ya da 66 aydan küçük çocuklarokula gönderilmek isteniyorsa ne yapılacak?
Eğer veli 60-66 ay arasındaki çocuğunu okula vermek isterse çocuk gelişimuzmanlarına danışarak okula verebilecek. Çocuğun gelişiminin uygun olmadığı durumlarda Milli EğitimBakanlığı’na (MEB) bağlı gelişimuzmanlarından rapor alınması gerekecek.
3 Haziran 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder