24 Kasım 2012 Cumartesi

Türkçe anlatim bozukluklari videolu konu anlatimi

Türkçe dersleri kapsamında tüm öğrenci arkadaşlara merhabalar. Bugünkü konumuz anlatım bozukluğudur. İlköğretim lise türkçe dil ve anlatım dersi anlatım bozuklukları konusu kendi içerisinde iki şekilde incelenir. Anlam düzeyinde anlatım bozuklukları ve dil bilgisi düzeyinde anlatım bozukları olarak ayrılır. Anlam düzeyinde sözcüğün yanlış anlamda kullanılması, gereksiz sözcük kullanımı, çelişen sözcük kullanımı, anlam belirsizliği, mantık yanlışlığı ve deyim yada atasözüğü yanlışlığı olarak bilinir. Dil bilgisi düzeyinde ise; öğe yanlışlıkları, tamlama yanlışlıkları, ek yanlışlığı ve çatı uyumsuzluğu olarak incelenir. Sizlere Türkçe ekibimizden burcu hocamızla konuyu örnekler ve soru çözümleri ile anlatmaya başlıyoruz.
Video 1 



Video 2



Video 3




Video 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder