27 Kasım 2012 Salı

Türkçe anlatim biçimleri konusu videolu anlatimi

Türkçe ekibimizden Burcu hocamızın hazırladığı Ygs ve lys ye hazırlık aşamasındaki lys test 1 türkçe konuları ndan biri olan anlatım biçimlerini işleyeceğiz. Anlatım nedir tanımı duygu ve düşüncelerimizi sözlü veya yazılı olarak ifade etmeye denir. Anlatım biçimi nedir tanımı duygu ve düşünceleri ifade ederken izlediği yoldur. Buradaki amaç okuyucuyu etkileyip dikkatini çekmektir. Yazar örneğin okuyucuyu etkilemek için düşüncesini geliştirmek yada bir konu hakkında bilgi vermek istiyorsa anlatım biçimleri nden açıklayıcı anlatım biçimi ni kullanır. Yine gördükleri hakkında izlenimlerini ortaya koymak istiyorsa bu sefer de betimleyici anlatım biçimi ni kullanır. Yaşanmış yada tasarlanmış olaylar içerisinde okuyucunun kendisini hissetmesini istiyorsa bu sefer de öyküleyici anlatım biçimi ni kullanır. Yazar varolan bir konuya aykırı düşünüyordur. Yani konunun tersini düşünüyordur. Bu amaçla okuyucuyu kendi yanına çekmek için varolan genelgeçer görüşün tersini savunarak tartışmacı açıklayıcı anlatım biçimi ni kullanır. Ekol hoca türkçe öğretmenleri olarak sizlere yukarıda açıklayıcı anlatım biçimi nedir tanımı özellikleri örnekleri betimleyici anlatım biçimi nedir tanımı özellikleri öyküleyici anlatım biçimi nedir tanımı özellikleri tartışmacı açıklayıcı anlatım biçimi tanımı nedir özellikleri örnek cümleleri ni verdik. Sanatsal anlatım biçimleri düz anlatım biçimleri nedir tanımı ve hangi biçimlerin bu kategorilere girdiğini açıklıyoruz. Öyküleyici anlatım biçimleri ile betimleyici anlatım biçimleri nin farkı ortak özellikleri ayırt edici özellikleri nedir? Düşünceyi geliştirme yolları nedir açıklama açıklamacı anlatım biçimi nde daha çok sayısal verilerden yararlanma tanımlama örnekleme tanık gösterme gibi yolları kullanırız.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder