15 Ekim 2012 Pazartesi

Erol Günaydın Öldü

Erol Günaydın vefat etti

Ünlü tiyatro sanatçısı büyük usta Erol Günaydın vefat etti. 79 yaşında hayatını kaybeden Erol Günaydın, meddahhlık geleneğinin son temsilcilerinden biriydi. Sanatçı uzun süredir rahatsızlığı nedeniyle tedavi görüyordu.




Erol Günaydın bu gün tedavi gördüğü hastanede öldü.Türk sinema ve tiyatrosunun usta ismi Erol Günaydın, Bodrum'da rahatsızlanmış ve hastaneye kaldırılmıştı. Sağlık Bakanlığı’nın da katkısıyla Günaydın, Kadıköy Acıbadem Hastanesi’ne sevk edilmişti. Uzun süredir burada tedavi altında kalan ünlü sanatçı, bugün hayata gözlerini yumdu. Günaydın’ın ölüm haberini kızı Günfer Günaydın’ın Twitter üzerinden duyurduğu öğrenildi.

Kalp yetmezliği açıklaması

Ünlü tiyatro ve sinema oyuncusu Erol Günaydın'ın ölümüyle ilgili Acıbadem Kadıköy Hastanesi'nden yapılan açıklamada, "Yoğun bakım ünitesinde pnömoni, böbrek yetmezliği, sepsis nedeniyle 12 Nisan 2012 tarihinden itibaren tedavi gören sanatçı Erol Günaydın, bugün saat 14:45'te, kalp yetmezliği sonucunda vefat etmiştir" denildi

EROL GÜNAYDIN HAKKINDA


Sayısız tiyatro oyununda, filmde ve dizide rol aldı Günaydın. Kimi zaman yüzünde, görenin içini acıtan sıcak bir gülümseme oldu kimi zaman gözyaşı...


Bir dönemin çocuklarının ilgiyle izlediği "Ayı Yogi" karakterine sesiyle can veren Günaydın, son nefesine kadar sahnede sevdiği gibi, sevgiyle olmaya devam etti... 

Kendisiyle yapılan söyleşilerden oluşan "İki Kalas Bir Heves" adlı kitapta, "İnsanlar hayatımın en büyük serveti. Bütün gezdiğim yerdeki insanlara hep sevgiyle baktım, onlardan da sevgi gördüm. Kimseye kızamadım, herkese hak verdim. Belki bu sevgi dağıtımı beni çok mutlu ediyor. Bu sevgiyle belki bana hayat verdiler, nefes aldırdılar. Her zaman gülüyorum, gülümsüyorum. N'apayım..." sözcükleriyle içinden taşan sevgiyi kelimelere döken Günaydın, hayata gözlerini Trabzon'un Akçaabat ilçesinde açtı.


Galatasaray Lisesi'nden mezun olduktan sonra profesyonel oyunculuk hayatına 

"Papaz Kaçtı" oyunundaki rolüyle adım atan Günaydın, Fransız ekolüyle gelenekselliği birleştirerek, Halide Edip Adıvar'ın unutulmaz eseri "Sinekli Bakkal" filminde Kız Tevfik tiplemesiyle "zenne"liği denedi.

Yıllarca zenne olarak sahneye çıkan Günaydın, çocuk tiyatrosu kurup uzun seneler vatan toprağını karış karış dolaşarak halkı sanatla buluşturmaya çalıştı.

Kimi Akşehir'de Nasrettin Hoca kimi Ramazan'da meddah olarak gördü onu. Sanatçı, en sevilen diziler de filmlerde de rol aldı, küçük rollerin büyük sanatçısı da oldu...

Son yıllarda kendine özgü hiç de azımsanamayacak bir kitle edinen bir dizide, yatalak baba rolüyle izleyicinin gönlünde taht kuran Günaydın, bu rolü aslında biraz da mecburiyetten yatarak oynadı.

Günaydın, rahatsızlığının etkisiyle yürümekte zorlanmaya başladığında aslında seyirciye, elde ettiği başarının ve sevginin ne kadar haklı bir

"başarı" olduğunu da gösterdi. Yattığı yerden sadece mimikleriyle oynayan Erol Günaydın, uzun süre bu başarısıyla konuşuldu.

Dizideki küçük rolünü öylesine işledi, öylesine süsledi ki beyaz camın karşısındakilere "vay be" dedirtmeyi başardı.

Ve günlerden bir gün tiyatroya olan aşkı sorulan Günaydın, buna şöyle cevap verdi:

"Tiyatroda beni en çok etkileyen, ahşaptır. Öyle güzel ahşaptır ki mis gibi kokar. Tiyatroya ilk girdiğimde o kokuyu aldım. Dedim ki tevekkeli değil, ustalar, 'iki kalas bir heves' derlerdi. İşte o kalasların kokusu sinmiş tiyatroya, benim hevesimle birleşmiş. O koku, hiçbir yerde olmayan bir kokudur. Vazgeçemediğim budur."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder